درمان‌هایی که پیش از ایمپلنت لازم است

در طول مشاوره اولیه، سلامت کلی دهان شما ارزیابی می‌شود تا مشخص شود آیا شما کاندید مناسبی برای درمان ایمپلنت دندان هستید یا خیر.


اگر شما هر گونه مشکل زمینه‌ای سلامت دهان مانند بیماری لثه دارید، ابتدا باید آن را حل کنید. این مورد به این دلیل است که لثه‌های شما قبل از کاشت ایمپلنت تا حد ممکن سالم باشند، بنابراین شانس موفقیت آمیز بودن عمل افزایش می‌یابد.


شدت هر بیماری لثه بر مدت زمان درمان آن تأثیر می‌گذارد. این به نوبه خود بر مدت زمان درمان ایمپلنت دندان شما تأثیر می‌گذارد. اگر قبل از کاشت ایمپلنت دندان از سلامت لثه‌های خود اطمینان حاصل نکنید، ممکن است بعداً مشکلات بیشتری برای شما ایجاد کند.


همانطور که قبلاً توضیح دادیم، اگر می‌خواهید دندان‌های سفیدتری داشته باشید، باید قبل از نصب تاج جدید، فرآیند سفید کردن دندان‌ها را روی دندان‌های طبیعی خود انجام دهید. این مورد به این دلیل است که روکش‌های دندان از سرامیک ساخته شده‌اند و پس از قرار دادن روی ریشه تیتانیوم و اباتمنت نمی‌توان آنها را سفید کرد.



در طول مشاوره خود، به دندانپزشک‌تان بگویید که می‌خواهید دندان‌های‌تان را سفید کنید و آنها می‌توانند بهترین راه را برای رسیدن به لبخند رویایی‌تان توصیه کنند.


هیچ پاسخ قطعی برای این سوال که درمان ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد وجود ندارد. تمام درمان‌های مربوط به ایمپلنت دندان سفارشی و متناسب با نیازهای هر بیمار است. اگر به جایگزینی یک دندان از دست رفته با استفاده از ایمپلنت دندان نیاز دارید، می‌توانید انتظار داشته باشید که کل پروسه حدود ۱۲ هفته طول بکشد. ایمپلنت‌های بیشتر و درمان‌های اضافی به زمان نهایی درمان اضافه می‌کنند.


همان‌طور که با فرایندهای ایمپلنت کردن آشنا هستید، حتما متوجه شدید که ایمپلنت کردن مرحله طولانی دارد. دندانپزشک برای اینکه کیفیت را بالا نگه دارد، نیاز به داشتن زمان زیادی دارد تا دندان‌های خوبی را با شما بدهد.


از سویی دیگر ایمپلنت کردن برای زیبایی دندان استفاده می‌شود و مهم است که طوری بر روی دندان‌هایتان کار شده باشد که با سایر دندان های سالم تان یکسان باشد. معمولاً طول مدت جراحی ایمپلنت حدود ۳۰ دقیقه تا ۱۲۰ دقیقه است.


ایمپلنت دندان نیاز به صبر زیادی دارد. اما خوبی این صبر کردن این است که شما بعد از چند ماه، دندان های زیبایی دارید که به مدت ۱۰-۱۵ سال بر روی دندان‌هایتان قرار دارند و تنها کاری که شما باید کنید، رعایت بهداشت شخصی است. یعنی از مسواک، خلال‌دندان و دهان‌شوی مرتباً استفاده کنید.


اگر خیلی خوش شانس باشید می‌توانید از ایمپلنت فوری استفاده کنید. یعنی بعد از کشیدن دندانتان، بلافاصله کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. اما اگر تراکم استخوان کافی نداشته باشید، نزدیک به ۷ ماه پروسه ایمپلنت طول می‌کشد.

منبع خبر :